۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱

محمد رویانیان مطرح کرد:

برای من و دایی سخت بود در دربی ببازیم/ خوش به حال رحیمی که از فوتبال رفت

برای من و دایی سخت بود در دربی ببازیم/ خوش به حال رحیمی که از فوتبال رفت

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با توجه به اینکه استقلال نماینده ایران بود نه تهران، وظیفه‌اش بود صعود این تیم به دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تبریک بگوید. وی همچنین گفت: قبل از دربی هم برای خود من و سرمربی ما، خیلی سخت بود به استقلال ببازیم. حاضریم در لیگ جایگاهی نداشته باشیم اما به استقلال نبازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رویانیان در خصوص اینکه چرا جزو نخستین نفراتی بود که صعود استقلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تبریک گفت، درحالیکه بین دو تیم استقلال و پرسپولیس کری خوانی وحود دارد؟، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ورزش وقتی ارزش خواهد داشت که در آن روحیه پهلوانی باشد. انسانی که شکست می‌خورد، باید بپذیرد آنکه پیروز شده، برتر بوده است. انسانی هم که پیروز شده باید بپذیرد روزی شاید بازنده شود.

وی افزود: این وظیفه ما بود به استقلال تبریک بگوئیم زیرا ورزش ما ارزشی است. نکته مهم این است که استقلال، استقلال تهران نبودند بلکه نماینده ایران بودند. آنها مقابل تیمی پیروزی شدند که قبل از بازی آنهمه مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. ضمن اینکه فتح‌الله‌زاده به من زنگ زد و دوستانه با هم در مورد مشکلات شب قبل از بازی صحبت کردیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه در خصوص این مشکلات با بازیکنان استقلال و قلعه‌نویی هم صحبت کرده است، یادآور شد: این کار ملی بوده و وظیفه همه ما هست از استقلال حمایت کنیم، هرچند با استقلال در لیگ رقیب هستیم.

وی با بیان اینکه پول غلامرضا محمدی مربی تیم ملی کشتی و سرمربی پیشین تیم کشی پرسپولیس را هم می‌دهد، در مورد اینکه درآمدزایی بوندس‌لیگا در فصل گذشته 2/5 میلیارد یورو بوده است، خاطرنشان کرد: 2 هزار میلیارد تومان یعنی کل بودجه ورزش ایران است.

رویانیان در ادامه اضافه کرد: بنده باز هم باید تکرار کنم که پول نداریم، زمین نداریم و برای هر بازی خود را که در ورزشگاه آزادی انجام می‌دهیم، باید 35 میلیون تومان بپردازیم، درحالیکه تیم‌های دیگر ورزشگاه دارند و از محل فروش بلیت و مسائل دیگر، درآمدزایی می‌کنند. متاسفانه پول بلیت و حق پخش ما هم داده نمی‌‎شود و واقعا این تیمداری و باشگاه‌داری نیست.

وی با تاکید بر اینکه امروز باید دید مسئولان چه نگاهی به فوتبال دارند زیرا الان فوتبال ما روی هواست، یادآور شد: باید جایگاهی برای فوتبال، رشته‌ای که امروز در همه جامعه فراگیر شده در نظر گرفت. مشکل این است که نگاه به فوتبال منطقی نیست. چرا باید سرخابی‌ها که 50 میلیون هوادار دارند، ورزشگاه نداشته باشند؟، هرچند 50 سال است که ورزشگاه ندارند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: امروز ورزشگاه آزادی متعلق به نفت، راه‌آهن، سایپا و ... نیست. این ورزشگاه برای کیست؟ برای دولت، ملت و بین المال است اما چرا باشگاهی که برای دولت، ملت و بیت‌المال است، بباید برای هر بازی باید 35 میلیون پرداخت کند. چرا بلیت فروشی دست ما نیست، چرا تبلیغات و درآمدهای دیگر آن نصبیب ما نشود. چه کسی این را تعیین می‌کند؟

وی یادآور شد: هر باشگاهی باید چند ویژگی داشته باشد تا فیفا آن را به عنوان باشگاهی حرفه‌ای بپذیرد. ورزشگاه اختصاصی، بلیت فروشی، حق پخش، تبلیغات محیطی و مسائل دیگر درآمدزایی تا باشگاه در آمدزا بوده و طراز مالی آن منفی نباشد اما استقلال و پرسپولیس از این مسائل محروم هستند.

رویانیان با تاکید بر اینکه درست است استراژی برای فوتبال وجود ندارد اما امروز که سکان آن دست امثال ما بوده باید کارمان را به درستی انجام دهیم، تاکید کرد: وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون و بعد باشگاه‌ها در فوتبال نقش دارند اما به نظر من فوتبال را باید باشگاه‌ها بسازند. فوتبال باید باشگاه محور باشد و بلیت فروشی، تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی دست کس دیگری نباشد. امروز همان مقدار از حق پخش را هم که پرداخت می‌کنند، ابتدا به فدراسیون و سازمان لیگ داده می‌شود و تا به دست باشگاه برسد، چقدر آن می‌ماند؟

وی اضافه کرد: حرف ما این است دو باشگاهی که در کشور 50 میلیون هوادار دارند، چرا نباید ابتدایی‌ترین حق آنها را بدهند. سال گذشته با استقلال به تفاهم رسیدیم شرکتی مشترک را راه اندازی کنیم تا به تبلیغات محیطی به علاوه بلیت فروشی و درآمدهای جانبی که فدراسیون و سازمان لیگ نمی‌تواند داشته باشند، ورود کنیم که اگر این‌ها را می‌دادند، بخش عمده‌ای از درآمدمان را تامین می‌کردیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه با اشاره به اینکه نماینده این باشگاه برای دریافت مطالبات از دنیزلی به ترکیه رفته است، در مورد بحث تبانی برای تساوی در دربی اظهار داشت: اولا اینکه ما با استقلالی‌ها کنار بیاییم، درست نیست. ما دوست هستیم و برای هم احترام قائل هستیم اما به موقع با همدیگر رقابت می‌کنیم. قبل از بازی هم برای خود من و سرمربی ما، خیلی سخت است به استقلال ببازیم. حاضریم در لیگ جایگاهی نداشته باشیم اما به استقلال نبازیم. این ذات استقلال و پرسپولیس است.

وی با بیان اینکه خدا لعنت کند کسی را که بحث تبانی در دربی را مطرح کرد، تاکید کرد: چرا در فوتبال اینقدر عجله داریم. 50 سال است دربی‌های زیبا و پرگل داریم ولی امروز می‌گویند دربی‌های بی‌خاصیت. اینکه بخواهیم دعوا کنیم، 3-4 ساعت وقت مردم را بگیریم و اثبات کنیم دربی ضعیف است، منطقی نیست. باید علت شناسی و آسیب شناسی کنیم.

رویانیان که مهمان حضوری برنامه ورزش و مردم بود، ادامه داد: در این دربی استقلالی‌ها بعد از باخت مقابل استقلال صنعتی، اگر مقابل پرسپولیس می‌باخت، مطمئن باشید در تایلند اینگونه با قدرت بازی نمی‌کرد. قطعا این نتایج اجازه نمی‌داد استقلال در آسیا موفق باشد زیرا بازیکنانش خرد می‌شدند. به نظرم قلعه‌نویی می‌خواست نبازد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دایی و قلعه‌‎نویی بچه مسلمان، معتقد بوده و باز زحمت بسیار به اینجا رسیده‌اند. دایی آقای گل جهان بوده که قبل از آغاز فوتبال مهندس شده است و چهره‌ای است برجسته در فوتبال ایران. قلعه‌‎نویی هم مربی تیم ملی بوده و یکی از مربیان موفق در فوتبال ایران. هر دو مربی اهل ذکر، قرآن و دیانت بوده و وسط زمین با خدا راز و نیاز می‌کنند. علی دایی با غیرت و تعصب است و نمی‌خواهد اولین دربی در فصل جاری را ببازد زیرا تا پایان فصل می‌خواهد با آرامش روی نیمکت باشد. حالا چرا نمی‌خواهند ببازند، علت آن حاشیه‌هایی است که بعد از این بازی رخ داده و همه را اسیر جو روانی می‌کند. همچنین اجازه باخت نداده و ندارند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس یادآور شد: مشکل دیگر فشار روی بازیکنان است. از یک هفته قبل از دربی چهره‌های موفق و یا ناکام را نشان می‌دهند و هواداران هم فقط برد می‌خواهد و فشارها را بیشتر می‌کنند. این مسائل روی ساختار بازیکنان فشار شدیدی را قبل، در حین مسابقه از سوی هواداران و بعد از مسابقه که نگران برخوردها پس از باخت هستند، ایجاد می‌کند. اینها عواملی هستند که می‌توان جزو آسیب‌های دربی باشد و برای رفع آن راهکار وجود دارد.

وی در خصوص این راهکارها تاکید کرد: بهتر است جامی را در تهران بگذاریم تا ناچارا در طول یک فصل استقلال و پرسپولیس چندین مرتبه روبروی هم قرار بگیرند تا تعدد بازی حساسیت‌ها را پائین بیاورد. راه دیگر این است که رسانه‌ها القای کنند که مهم باخت نیست و بازی زیبا است که همیشه این مسائل بعد از بازی مطرح می‌شود.

رویانیان در مورد تغییرات بوجود آمده در باشگاه سپاهان اصفهان اظهار داشت: اگر علیرضا رحیمی رفت، خوش به حالش و به او خسته نباشید می‌گوئیم. خدا کند روزی ما برویم. البته از زمانیکه بچه بودیم، فتح‌الله‌زاده در فوتبال بود. ضمن اینکه محمدرضا ساکت هم واقعا از اساتید مدیریت در فوتبال است.

وی در مورد آخرین وضعیت دیدار پرسپولیس با هامبورگ برای خداحافظی مهدوی‌کیا از فوتبال تصریح کرد: با هامبورگ مکاتبات متعددی کردیم، سر مبلغ به توافق رسیدیم و متوجه شدیم درآمدهای‌مان از این بازی منفی نیست. اما مهدوی‌کیا گفت دست نگه دارید زیرا نمی‌خواهد در وسط بازی‌های لیگ و در شرایطی که باشگاه مشکلات مالی دارد، این بازی برگزار شود. من دوسال است در فوتبال هستم و تاکید می‌کنم یکی از شخصیت‌هایی که دارای نفس زکیه بود، مهدوی‌کیا است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه امسال از پورشه خبری نیست؟، در پایان گفت: از اول هم نبود. اگر ما پورشه وارد کردم یا ژیان یا فولکس، آمار آن در گمرک است و من شدیدا بارها این موضوع را تکذیب کردم. متاسفم از یک برنامه و جایی اینقدر اصرار به این مسئله دارند که اصلا درست نیست.

کد خبر 2139000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha